luni, 25 martie 2013

Tranzactionare Forex utilizand Suport si Rezistenta

HotForex 50% Bonus Stiu, vroiam sa scriu despre cum se calculeaza riscul dar am prins un setup interesant si as vrea sa vorbesc despre Suport si Rezistenta, lucru care dupa mine sunt fundamentale in Forex.

Suportul in forex, este o ZONA (nu doar o linie) unde pretul intampina greutati in a trece in jos. Actueaza ca o podea. Rezistenta este o  ZONA in care pretul intampina dificultati in a trece. Actioneaza ca un "tavan"

In figura de mai jos am trasat niste nivele de suport orizontale. Le-am trasat manual. Nu am folosit Fibonacci sau alte unelte. In plus, am trasat o linie de tendinta descrescatoare, deoarece trendul este descrescator in acest moment.

Cum tranzactionam folosind aceste nivele de suport si rezistenta ?

In cazul perechilor de valute care au definit un trend clar (cazul EURUSD) , Vineri 22 martie 2013 am trasat linia de tendinta de culoare neagra deoarece am observat un sablon de candlestick care indica epuizarea retragerii pretului , deci ma asteptam ca in urmatoarele sesiuni sa inceapa sa "cada".

Asa cam, tinand seama de trend (descrescator), pretul atingea linia de tendinta, care actioneaza ca Rezistenta, si de REezistenta orizontala ( linia rosie care se intersecteaza cu linia de tendinta neagra), in plus din punct de vedere fundamental, situatia in Europa nu este buna deloc (Cipru, cifrele diferitilor indicatori macro economici din diferite tari ca Germania, Franta, Italia, au fost destul de rele in ultima perioada), am initiat o operatie de vanzare EURUSD.

 

 Deci, odata ce am definit trendul, si am trasat linia de tendinta  (in cazul exemplului nostru - descrescator), stim clar ca nu dorim sa intram in directie contrara. Trendul nostru fiind descrescator, vrem doar sa vindem si incepem sa ne uitam dupa un motiv tehnic de a intra in tranzactie.

Un motiv bun ar fi, respingerea pretului de catre linia de tendinta oblica (acela a fost si cel ales de mine), dau, un alt motiv ar fi, cazul in care pretul trece prin linia rosie cea mai de jos si foarte important pentru confirmare, trebuie ca acel candlestick care trece prin linia orizontala de suport, sa inchida dedesuptul ei.

Stop Loss-ul se pune de obicei deasupra swing-ului precedent, deoarece ne asteptam ca pretul sa urmeze trend-ul si sa nu re retraga atat de mult. Daca din nefericire pretul se retrage pana la Stop Loss-ul nostru, din acel moment , nu mai dorim sa ne aflam in acea tranzactie si lasam piata sa ne scoata limitand astfel pierderi importante din cont. In exemplul nostru, SL initial a fost de aprox 100 pips, deci am setat ca si Profit target la 230 pips, insa odata ce am atins 100 pips, am inchis jumatate din lot si am mutat Stop Loss-ul la pretul de intrare. Deci am luat 100 pips profit si am indepartat riscul de pe aceasta operatie.Daca pretul se intoarce impotriva mea, nu pierd nimic, din contra am castigat 100 pips plus vreo cateva din  cealalta jumatate de lot.

In concluzie, cand tranzactionam utilizand Suport si Rezistenta, putem intra si iesi  intre aceste nivele. iar in cazul in care un nivel este "spart"  continuam drumul spre celalalt. Dar tineti minte, numai in directia trendului.

ACTUALIZARE:  In figura de mai jos vedem cum deja pretul testeaza ultimul Suport. DACA candlestick-ul inchide SUB Suport, acesta devine rezistenta, deci se poate initia o noua tranzactie de vanzare. Atentie: Doar daca se inchide SUB suport. Daca nu, ne riscam sa intram , si imediat pretul  neputand sa treaca, se retrage, asta insemnand un Stop Loss pentru trader


UPDATE 2:

Hai ca am asteptat inchiderea ultimei  lumanari (candlestick) , sa vad daca se poate intra sau nu, dar se pare ca mai avem de asteptat vreo cateva sesiuni. Dupa cum vezi  pretul a testat suportul, dar nu a reusit sa ramana sub acel suport transformandu-l astfel in rezistenta. Acum e deja noapte si de obicei EURUSD nu misca prea mult in sesiunea asiatica. vezi imaginea urmatoare:



UPDATE FINAL : Tinta atinsa. Operatia s-a inchis singura datorita atingerii profitului setat. Deci in total 104 + 235 pips=339 pips in cateva zile. Vezi imaginea mai jos:




Sper ca ti-a placut si ca te-a ajutat sa iti faci o idee. Daca ai intrebari, pune un comentariu.

Daca te-a ajutat, nu ezita sa imparti cu prietenii tai folosind butoanele de mai jos. (Twitter, Google +1. Facebook)


HotForex 50% Bonus

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu