luni, 11 martie 2013

Cum fac 1% pe zi tranzacționând forex?

Astăzi am fost întrebat de un prieten : „Adrian,  cum pot sa fac 1% pe zi din tranzacții forex?”

Am încercat și eu asta și se poate, dar mie mi se pare destul de stresant.  Eu aș recomanda o altă strategie de tranzacționare: Mie mi se pare total greșita abordarea cu un procent pe zi. Mi se pare că te forțează sa tranzacționezi chiar si dacă nu ai un setup de înaltă probabilitate. Am fost si eu în situația aia și am făcut greșeli de genul ăla. Incă o dată, nu sunt un expert, doar împărtășesc din experiența mea.

Mai degrabă mi-aș propune sa fac un 10 - 20% pe luna, dar în mod constant și dacă este posibil să nici nu stau lipit de calculator încercând să vânez 5 sau 10 pipși pe tranzacție.

Asta implică un timeframe mai mare, de exemplu 4 ore sau o zi. Toți știm ca candlestick-urile de H4 includ date mai precise și nu au atâta „noise”.

Atenție însă la Money management. Când tranzacționăm în intervale de timp mai mari, și „swing”-urile sunt mai mari, deci Stop Loss-ul va include mai multe pip-uri. Deci trebuie redus lotul. Niciodată nu risca mai mult de 2 - 3% pe fiecare tranzacție și nu mai mult de 5% într-un moment dat dacă ai mai multe operații deschise). În plus încearcă sa obții rate de risk:recompensă de cel putin 1:2. Adică daca riști 50 pips, încearcă să iei cel putin 100.

Dacă insiști sa faci 1% pe zi, poți face puțin „scalping”. De exemplu iei ca trend de referință  m30. Asigură-te că alegi o pereche care urmează un trend, nu una care merge în lateral. Daca trendul m30 merge în jos, te duci în m5 sau m1 și folosind un oscilator ( stochastic, cci , etc) intrii numai atunci când oscilatorul ales, trece înapoi din zona overbought  în zona de parametrii normali. De exemplu stochastic trece în jos peste linia 80. CCI trece in jos încrucișând linia +100.  La scalping se foloseste de obicei 1:1 Risk:Reward, dar întotdeauna folosește SL. E cel mai sigur. Am văzut conturi de 10mii facute praf in 2 zile pe vremea când lucram la un broker. Am văzut cont de 300.000 rămas în 17.000.  Toate au un lucru in comun. Traderii nu au folosit deloc Stop Loss. Pentru a putea face scalping, sugerez un Broker ECN cu tip de cont Curenex. (se plaeste un mic comision pe tranzacție dar ai spread mic de tot. La brokerii cu comision 0 , comisionul este acoperit de spread :) )

Insist, trebuie să tranzacționezi după un plan făcut înainte să deschizi tranzacția. Deci nivelul de Stop Loss trebuie să fie foarte clar definit. Dacă piața ajunge la acel nivel,  și te scoate din operație, inseamnă că ai greșit și că nu mai vrei să fii acolo pentru viitore pierderi. Trebuie să accepți si să mergi mai departe.

Pierderi o să ai în mod sigur. Face parte din tranzacționare forex. Țelul tău este să reduci aceste pierderi.
Traderul care susține ca el nu a avut nici o pierdere, ăla nu e trader încă. ;)

Dacă ți s-a părut folositor nu ezita să ii dai share pe Google +, Twitter sau Facebook folosind butoanele de mai jos. Și nu uita, mai jos sunt conturile mele care se actualizează la fiecare 5 minute reflectând astfel situația contului in timp real.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu